fredag 20 juni 2014

Midsommar

Jag har firat midsommar för första gången hemma.
Ganska konstigt egentligen att det inte blivit av tidigare. Vi hade som plan att åka ut till sommarholmen, men de lovade uselt väder så det kändes inte som en kul idé att vara ute på holmen med en liten bebis. 

Tidigare åren då vi inte hade Smulan så åkte vi alltid ut till sommarstugor (egna eller vänners), vare sig det var bra väder eller dåligt väder.

I år hade vi min goda vän med sina två tjejer hemma hos oss och vi hade picknick på köksgolvet.


Smulan läser sin "tidning" på golvet.

Idén att ha picknick på köksgolvet kom till tack vare Smulan för att hon brukar ligga där och såklart skall hon vara med!

Väninnan hade bakat jätte goda muffins och vi fixade potatis och lamm. Jag gjorde också RockyRoad bitar som det kommer senare recept på.

Midsommaren har alltid lite någonting magiskt över sig!
Tankarna vandrade iväg till en midsommar då jag var liten och vi var hos farmor och farfar. Då var vi med farmor och plockade blommor. Sju stycken skulle det vara och dem skulle man lägga under dynan när man gick och sova. Man fick inte heller prata då man plockade blommorna. Det var inte så lätt att vara utan att prata när man var liten...Farmor tyckte dock att det inte var så farligt när jag pratade för att inte-prata-regeln gäller nog inte då man är liten. Dessutom satt vi blommorna i en vas så att jag inte skulle få småkryp under dynan :) Vad jag drömde minns jag inte mera men jag hittade nog min prins flera år senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar