torsdag 5 juni 2014

Inte bara vitt

De som tidigare bodde på denna adress hade fnatt på färgen vit, tror jag i alla fall.
Det är inget fel med vitt, men ibland vill man kanske ha lite färg också, speciellt när det gäller blommor.

I trädgården på bakgården har det ploppat fram i tur och ordning olika blommor och de alla har varit vita. Före tulpanerna slog ut så suckade jag redan och tänkte att de blir säkert vita och det blev de!

Men nu när rhododendron har slagit ut så har jag mitt i allt färg i trädgården (jo, vit är nog också en färg). 



Sen när mina pioner börjar blomma så kommer det läckra ljusröda färger! Pionen är nog överlägset min favorit blomma!

Sen lite bebis grejer här till sist. 
Smulan sov i natt från kl.22.30 till 07.30! Jag måste sådär 5-tiden kolla att hon andades och det gjorde hon. Jag hoppas att hon fortsätter resten av livet med så god nattsömn :) Jag är nog så lycklig!

2 kommentarer:

  1. Är det inte spännande att se vad som ploppar upp i trädgården. Jag kollar in vår backe dagligen för att se vad som börjar blomma. Mycket hamnar jag att flytta, för det är lindrigt sagt förvildat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, visst är det spännande! Saknar nog min gamla trädgård, men månne jag inte blir "vän" med den nya också nu när jag ser vem som växer och blommar här :)

      Radera