lördag 21 juni 2014

Rocky Road

Jag fixade enkel godis till midsommar, nämligen Rocky Road.


Jag googlade lite för att få inspiration till innehållet och det jag kom fram till att det behövs choklad och sedan något som gör innehållet mjukt (t.ex. russin, marshmellows) och hårt (t.ex. nötter, kex).

Lätt som en plätt!

Min version av godiset blev denna:

Smält ca. 200 g mörk choklad (använde 70%) över vattenbad. Blanda i 1 dl kokosgrädde.
Blanda ihop de torra ingredienserna. Jag använde 1 dl aprikos som jag skar i bitar, 2 dl minimarshmellows, 1 dl mysli och 1,5 dl nötter (cashew och pecan).

Häll chokladblandningen över de torra ingredienserna och platta ut smeten på ett bakplåtspapper.
In i kylskåpet och skär godiset i bitar när smeten stelnat. Jag gjorde det först följande dag.


Ganska kul när man kan variera innehållet så lätt! Kanske man borde pröva nästa gång med att blanda i en annan godis, t.ex. Marianne eller Dumle :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar