söndag 15 juni 2014

Lillis 3 månader

Idag har vi knäppt bilder av Smulan igen.

Nu är hon 3 månader och man kan verkligen se att hon har ändrats på en månad.
Hon har börjat jollra och skrattar högt ibland :)


Hih hih!

Hon låg inte heller så stilla som hon gjorde när hon var 1 och 2 månader gammal och vi tog foton.

Hon hittade sina händer några veckor sedan och nu har hon börjat suga på tummen. Det är ju nog inte så bra har jag förstått, men det är inte lätt att ta bort tummen från munnen hela tiden.
Jag har nu vaknat två nätter av att hon suger jätte högt på tummen! Annars sover hon nog som en stock. Hon går och sova ca kl.21 och vaknar kl.08 med en nattmatning.

Lyxigt :)

På tre månaders rådgivningen fick hon tre vaccin och det tog sjukt. Hon grät så att hon nästan inte fick luft. Tyvärr har jag lyckats glömma vilka vaccin hon fick...jag var nog säkert lite stressad av att jag måste hålla henne så hårt i famnen så att hon inte skulle sprattla så mycket när de stack henne i låren.

Vid tre månader är Smulan 62 cm och väger 7180 g. 

2 kommentarer:

  1. Hon tar ju snart fast Casper med vikten :) Nåh nästa gång vi far till rådgivningen har han säkert (hoppeligen) spräckt det magiska 10kg. När Casper var på sin 3mån rådis var han 61,5cm och vägde 5720 gram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag frågade senast på rådgivningen om man kan mata bebisar för mycket när Smulis går så mycket upp i vikt :) Men de menade att det kan man inte göra, tur så :) Äter de för mycket så kastar de upp och det gör inte hon. Jag själv var mycket mindre, tror att jag vid 3 mån vägde 5,4 kg. Blir spännande att se 4 månaders siffror!

      Radera