söndag 7 juni 2015

En dag i Ekenäs

Idag susade vi iväg till Ekenäs med familjen och några goda kompisar.
Det var på mitt önskemål som vi åkte. Det är nämligen så att jag varje sommar bara måste få äta chokladkaka under blommande äppelträd på Café Gamla Stan :)
Äppelträden har snart blommat ut så jag fick lite eld i baken och frågade om vi inte kunde göra en dagsutfärd till Ekenäs, istället för Helsingfors. Som tur var de alla med på noterna :)

Det finns ju en risk att det inte blir sommar om jag inte får min chokladkaka under ett blommande äppelträd!

Nedan kommer lite bilder som jag knäppte med mobilen längs med dagen.

Café Gamla Stan.


Med de alldeles härliga äppelträden!


Min chokladkaka och Mannens citronkaka. 

En mysig gränd.


Ekenäs kyrka.



Förutom kaffe + kaka så åt vi en god lunch och hängde med barnet i sandlådan.
En rätt så härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar