torsdag 25 juni 2015

Min första trädgård

Idag fick jag jätte ledsamt efter min gamla trädgård!
Jag har inte kollat på trädgårdsbilder på 1,5 år för att jag har varit orolig över att längtan till den blir för stor.

Nu vågade jag kolla på lite bilder. Jag var så himla stolt över den och vi spenderade mycket tid ute i trädgården. Den var ju säkert 3-4 gånger större än den vi nu har. När vi flyttade in hade vi bara en stor ful gräs(hö?)matta. Vi byggde om hela gården under ett års tid så att den blev fin.




Ännu har jag inte vågat gå och kolla på den live, fastän vi bor nära vår gamla adress. Tänk om de som nu bor i vårt gamla hem har struntat i trädgården? 

Annars har det varit en rätt så spännande idag idag! 
Jag har haft ömt bröst i några månader, nästan sedan jag slutade amma för 6 månader sedan. Jag tänkte att säkert fanns mjölk kvar så irriterade. Hur som helst så gick jag till läkaren i går för att det började lite störa mig att ha ömt bröst. Tänkte fråga lite på tips hur man får mjölken bort (om det var den som satt fast). Läkaren tyckte att jag skall på mammografi för att ingen mjölk skall mera finnas kvar. Så jag var nog rätt så nervös idag när jag var på både röntgen och ultra. 

Allt var som TUR okej :) Men lite hajade jag till när läkaren ultrade bröstet och sade att han hittade två cystor. YEIKS! De är ofarliga "nesterakkuloita". Han menade att inget behöver åtgärdas. Min läkare från igår ringde ändå efteråt och tyckte att jag skall in till sjukhuset för att tömma vätskan från cystorna. Då borde jag bli av med ömheten i bröstet. 

Så dagens kom-ihåg, tjejer är: Kolla era bröst!! 

Jag kom som tur undan med lite skrämselhicka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar