fredag 19 juni 2015

Glad midsommar

Jag önskar er alla en lugn och fin midsommarhelg!

Knäppte lite bilder av mina blommor.

Godast doftar det i köket för där badar pimpinellrosen i vatten.


Så brukade min farmor ha sina rosor, i ett brett kärl med vatten i.


Utomhus blommar rhododendron med hela två blommor.


Nästa år kommer den säkert att blomma lite aktivare :)

Till min stora glädje så tog jag inte livet av trädet när jag grävde bort gräsmattan runt stammen.


Bra mår det och humlorna älskar de små gula blommorna.


De läckra polkagrismönstrade pelargonerna trivs i solen (vilken sol?).



Sist men inte minst, kirgislöken.


Den ser rätt så prima ut! Som en stor gräslök.

Imorgon bär det av till sommarstugan om vi alla är friska (barnet har varit lite hängigt idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar