onsdag 3 juni 2015

Tomatplante-sitter

För tillfället passar jag tre fina tomatplantor (deras husse & matte är på vift) :)
Jag har säkert tagit det som ett stort ansvar för att jag drömde om tomaterna i natt.

Jag kommer alltid nu och då ihåg vad jag drömmer. I drömmen är saker och ting logiska men sedan när  man vaknar så märker man nog att det var lite knäppt i alla fall.


I natt drömde jag att en av de tre plantorna blev en människa. Det var ju såklart mitt fel, jag hade gödslat den för mycket och låtit den stå extra mycket i solen. Hur jag än försökte kamouflera tomatplantan med tyg så såg man att det hade blivit en människa. Jag var ju alldeles stressad och tänkte att då måste vi helt enkelt berätta sanningen, att den nu är en människa och inte en tomat :D
Håh håh...

2 kommentarer:

  1. Wau vad dom vuxit :) Tusen tack till tomatplante-sittern! Oj nej, det är inte så på allvar att se efter plantorna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är en lätt-som-en-plätt uppgift. Skönt var det nog att inse när jag vaknade att det inte satt en människa i en av krukorna ;)

      Radera