söndag 31 maj 2015

Vattenkanna

Igår fick jag lite egen tid när Mannen och barnet var och klättra. Eller närmast var det ju Mannen som klättrade och barnet "hängde" med :)

Den egna tiden använde jag inte så himla bra. En stund hann jag njuta av att pynja på i trädgården. Petade ner persilja och purjo samt vattnade dem. Och när jag ställde ner vattenkannan så högg någon en osynlig kniv i min nedre rygg. Jag skrek till och måste lägga ner mig för att trycket skulle släppa. 

Och där låg jag sedan och väntade på att Mannen och barnet skulle komma hem och hjälpa mig. Störande nog så hade jag ingen telefon till hands, men inte hade jag någon nöd. Det kändes dessutom bäst att ligga på golvet och inte röra en fena. 


Vattenkannan, den skurken!

Efter att min brorsa (som har ganska bra koll på sådant här) gjorde några tester på mig så gav han som råd att äta så mycket värkmedicin det tillåts och röra på mig. 
Jag gjorde som han sade (med lite suckande för att jag skulle hellre ha legat still) och hör och häpna, idag kan jag röra på mig igen utan en hiskelig smärta!
Det fungerade!
Och jag som var lite orolig över att jag skulle ha illa i flera veckor.
Ännu mår jag lite illa och kan inte lyfta, men jag går nästan normalt nu 24 h senare!
Vilken lycka, skulle aldrig ha trott detta igår. 

Hoppas att jag mår bättre imorgon, så att jag kan lyfta mitt barn. Igår kunde hon inte förstå varför jag inte kunde lyfta henne :( Hon var jätte lessen. Som tur fick hon leka lite med mormor och morfar idag och vara i deras famn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar