tisdag 19 maj 2015

Sommargardiner

Nu när det är ljust och fint ute så är det väl dags att damma av vintergardinerna och lyfta upp sommargardinerna. Helst av allt skulle jag ha ett par härligt somriga gardiner i köket, kanske med lite uppiggande mönster i pastellfärger. 

Efter att jag grävt en stund i mitt gardinförråd så hittade jag mina vita gardiner från förra adressen. Dessa gardiner hängde i vardagsrummet mot en ljusbrun vägg så det såg snyggt ut. 
Här i nya hemmet har vi vita väggar i köket så det blev ganska anemiskt. Lite som en helvit tavla. Det behövdes något till tyckte jag!

Då hittade jag på att klistra fotografier där var den fula bården satt tidigare. 


Svårt att få bra bild i så starkt motljus.

Men kanske ni förstår hur jag känner att det blev för mycket vitt?

Tröttnar man på fotona som jag limmat upp nära takkanten så kan man alltid byta ut dem :)


Fotona har vi tagit i vår gamla trädgård och på stugan.

Igår firade vi Smulans dopdag. Den dagen var prick för ett år sedan. Då var det 22 grader varmt redan kl.9 på morgonen. I år var det ca. 8 grader samma datum om jag minns rätt! 


Blommorna fick vi av hennes gudmor och gudfar.

Nu skall jag peta lite i trädgården. Resultatet får ni se senare ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar