torsdag 7 maj 2015

Loppisfynd

Idag besökte vi ett loppis. 
Jag var ute efter ett litet bord av trä som jag kunde piffa upp till en leksaksspis åt barnet. Men då snubblade jag över Brios röda leksaksspis och skippade DIY-projektet. 
Spisen är i jätte bra skick och efter att jag tvättat den så fick den tillbaka sina klara färger. 


Nu kan vi laga mat tillsammans. 
Det kliar redan i mina fingrar för att jag vill ju fixa ena massa tillbehör till spisen :)

Jag hittade också en jätte fin blomkorg på loppiset. Där fanns flera så nu harmar det lite när jag bara köpte en. 

Vi inledde terrassäsongen efter loppisbesöket. Vi åkte ner till Mattby strand och drack lite te och åt bulla medan vi beundrade havet och stranden. Smulan nöjde sig med banan. Undrar just när hon börjar kräva att få samma godsaker som vi äter. Än så länge är banan något av det godaste som finns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar