onsdag 6 maj 2015

Stockholmskryssning

Mannen min har ledigt denna vecka så vi bestämde oss i söndags för att åka iväg på kryssning till Sverige följande dag. 

Jag är inte en så stor vän av kryssningar, men denna överträffade alla förväntningar!
Vi hade fantastiskt roligt!

Nu förstår jag varför så många barnfamiljer åker båt. Det är ett paradis för barnen!

Lite lyxade vi till det och tog en bättre hytt. Nu när vi har haft en bättre hytt så klarar man nog inte mera av att åka i vanlig :/



Barnet sov i båtens barnsäng. Den hade en hård madrass så vi vadderade madrassen med täcket som fanns i hytten. Hon sov som en stock :)

Då orkar man härja i lekrummet.


Vi valde att äta buffémat och det var nog smart tror jag för att där fanns massor som Smulan åt. Vi satt åt henne på tallriken fisk, grönsaker, falafelbullar ost mm. och så åt hon det hon tyckte om. 
Samma gällde när vi åt frukost. Idag åt hon faktiskt 2 smörgåsar och en portion gröt! Servitören var imponerad :D

I Stockholm hoppade vi på bussen och åkte till Djurgården. Där fanns massor med spännande sevärdheter. De vi valde var Vasa museet (klick).



Och Junibacken (klick).


Jag måste nog säga att jag var enormt imponerad av sagotåget på Junibacken. Det var alldeles fantastiskt gjort! Det redan gör stället värt ett nytt besök. 

Lunchen åt vi på Blå Porten.


God fisk och trevligt ställe.

Resten av resan roade vi oss på båten och njöt av mini-semestern. Jag var faktiskt kl.08 och bada bastu. Jag tänkte att någon finsk gumma säkert skulle sitta i bastun, men jag var den enda (gumman) :) Med hela bastun för mig själv satt jag och njöt av tillvaron och tittade ut ur bastufönstret mot det öppna havet. 

Sådan prima resa!


1 kommentar:

  1. Härligt med lyckade minisemestrar :). Vet du, jag bara MÅSTE få berätta att i tiderna när jag fick höra att jag blivit anställd till det jag jobbar med nu så skedde det precis där i tåget på Junibacken. Någonstans där ringde telefonen och mellan Katlas vrål och allt annat försökte jag uppfatta när jag förväntades börja mitt nya jobb. Men håller med Junibacken är värt många, många besök!

    SvaraRadera