onsdag 30 september 2015

18 mån rådgivning

Fastän vi fortfarande har snuva så tyckte vår "rådgivningstant" att vi kunde komma på  18 mån. granskningen. Tur så, för det skulle ha varit tråkigt att flytta framåt på det igen!

Allt var prima! Längden är nu 84 cm och vikten 11,5 kg.


Barnet fyller min handväska med viktiga saker. bl.a. mumin xylitolpastiller.

Vi hade läkargranskning också. Hon satt snällt och fint i min famn när han kollade öron, ögon, mun och lungor. 

När vi var färdiga tackade vi personalen och vinkade adjö.

Smulan kan nu tala meningar med tre ord efter varandra. Motoriska grejer som är rätt så nya är att hon kan hoppa jämfota, springa hårt och backa ner när hon har klättrat upp i klätterträdet. 

I morse (natt) vaknade hon kl.04.48 och sa att hon vill äta. När jag sa nej så frågade hon om jag vill äta...nej svarade jag igen. 30 minuter senare frågade hon om hon skulle få äta flingor. Före hon gick och la sig på kvällen åt hon en portion med gröt, ett bröd och en skål med flingor. Huh huh, det går säkert åt så mycket energi att man måste äta mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar