fredag 18 september 2015

Födelsedagskruka

Idag fyller min mor år, hurra!

Jag tycker att det är jätte svårt att köpa presenter, för att jag själv tycker att jag har allt man behöver. Har jag allt redan, så har inte den äldre generationen allt?

Men så sa min mor för flera veckor sedan att hon skulle behöva lite flera glasögon (såna billiga man hittar på Hongkong, Tokmanni osv). Smulan har en tendens att ha sönder hennes glasögon ibland när de leker med dem. 
Då visste jag vad hon skall få!
 Det här:


Jep, ni ser en kruka med glasögon.

Det är en inside-joke. För flera år sedan när jag kom hem från skolan (typ 20 år sedan) så hade våra krukor hemma glasögon på sig. Jag tänkte att nu har morsan tappat någon skruv :) 
Saken var den att hon hade köpt en bunt med glasögon från Tiimari och de var lite spända så hon placerade dem på krukorna för att töja ut på dem lite. Hih! Det såg lite knäppt ut.


Presenten jag gav henne fyllde jag med godis och nötter.

Grattis MAMMA!! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar