måndag 21 september 2015

Högholmen

Igår satt vi oss i bilen och körde efter Smulans gudmor. 
Vi styrde efter det våra näsor mot Högholmen. Det var länge sedan jag varit där...Kom knappt ihåg hur det ser ut där.

Vädret var perfekt!


Soligt! Vi gick över till holmen via Blåbärslandet.

Barnet orkade förvånansvärt bra. Hon intresserade sig för djuren och orkade gå långa sträckor. 


Här hänger vi vid kaninernas matplats.

Påfåglarna spatserade runt i det fria.


Jag måste nog erkänna att jag fick lite ångest när jag såg hur små burar vissa djur har. Är de födda i fångenskap så saknar de kanske inte mera utrymme? Då är deras bur kanske deras trygghet?
Det finns djurarter som skulle ha dött ut om inte djurparkerna skulle ha räddat dem...

Före vi åkte hem åt vi middag på en grekisk restaurang. Till vår glädje så kom min bror och hans sambo med och höll oss sällskap. 

På lördag var jag med tjejkompisarna och lagade sushi så det blev ett riktigt socialt veckoslut :)
Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar