tisdag 22 september 2015

Nytt fönster

Takhöjden i vårt vardagsrum är 5,5 meter. 
Det var en av orsakerna varför vi köpte bostaden :)

Uppe i övre våningen finns en öppning till vårt vardagsrum.


De små fönstren till vänster är sovrumsfönster. De har mörka glas, men den till höger har inget glas. Det är bara en öppning.

Smulan är ett väldigt aktivt barn och himla duktig på att klättra. Så jag tänkte att det är bara en tidsfråga när hon hittar på att klättra upp till öppningen och trilla ner flera meter!


Utsikten från öppningen till vårt vardagsrum. Grannen berättade att deras katter ramlade ner genast när de flyttat in, men klarade sig oskadda, som tur!

Jag var orolig över att Smulan skulle hitta på att klättra längs med lådorna upp.


Idag fixades saken då vi lät sätta glas på. 20 minuter tog det och nu behöver jag inte oroa mig mera :) 


Jag kommer säkert att panga huvudet i glaset några gånger för att det är genomskinligt och man har vanan inne att kika ner nu och då. Dessutom brukar jag kasta lakanen ner ur öppningen när jag byter ut dem :) Nu blev också ljudisoleringen lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar