onsdag 9 september 2015

Jumppa med barn

Idag började jag och Smulan på medborgarinstitutets vuxen-barn jumppa.
Det var precis allt vad jag hoppades på!

Barnet fick röra på sig så mycket som hon bara ville. Vi går också på församlingens olika klubbar, men där sitter man rätt så mycket så barnet får lite väl mycket spring i benen av sådant.

Jag var nog lite nervös före jumppan för att den är på simhallen och jag tänkte att Smulan skulle bli lessen när hon inte fick gå och simma istället. Hon glömde som tur bort vattnet när vi jumppade, men sedan när vi skulle fara hem så försökte hon få mig och simma :) 

Hon fick springa, hoppa, dansa, kasta boll, använda hula-hula-ring, krypa i tunnlar osv. Verkligen bra program!

Igår fick jag veta katten Mårrans resultat på blodprovet (sköldkörtlarna + njurarna).


De hade de facto blivit bättre än senast så nu behöver vi besöka veterinären bara en gång i året. Tidigare var det halvårsvis. 

Jag hann redan fundera på alla hemska scenarion att vi måste låta honom gå osv. Han mår ju bra trots sköldkörtlarna, men man vet aldrig med katter för att de visar inte alltid om de lider.

Men allt var bra här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar