tisdag 8 december 2015

Barnens julkyrka

Vi besökte med Smulan barnens julkyrka idag.
Hon har aldrig varit i kyrkan och jag brukar gå så sällan att jag inte ens vågar gissa på när jag satt min fot i en kyrka senast. Men eftersom gudstjänsten var åt barnen så passade jag på att testa hur det går.

Det blev lite skyndsamt för att vi vaknade kl.08:30 och vi skulle vara kl.09.20 i kyrkan! Morgnarna har blivit lite längre för oss efter vår Teneriffa resa.

Vårt besök gick jätte bra. Barnet kollade på belysningen i taket, på julgranen i kyrkan och på prästen som sjöng och spelade gitarr.

Fastän barnet pratade och kollade på allt intressant så märkte jag att hon också lyssnade på prästen.
Hon upprepade ord han sade alltid nu och då. Som t.ex. kokacka! Ärhm...prästen menade att det luktade kokacka i stallet. Så ropade barnet kokacka. 

Jag måste lite skratta för att det var så roligt! Alltid när prästen sa "Gud" så ropade mitt barn "Guldlock". Hon tänkte väl att han berättade en saga om guldlock :D


Till vagnen och hem!

Ett muntert kyrkobesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar