onsdag 30 december 2015

År 2015

Jag lånar av UnderbaraClara hennes årssammanfattning 2015 och svarar på samma frågor.
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
Det ända jag kommer på är att jag har börjat åka buss med mitt barn. Som tur har vi ny modell på bussarna så vi kommer bra in med vagnen.
Genomdrev du någon stor förändring? 
Jag har verkligen minimerat mina inköp gällande kläder och saker. Mat handlar vi lika som tidigare.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Smulans gudföräldrar fick en son!
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  
13.3.2015, min dotter fyllde ett år. Jag kände att det var en jätte stor grej att hon fyllde ett år, hon blev en "toddler" istället för bebis.
Dog någon som stod dig nära? 
Ja, min farbror.
Vilka länder besökte du? 
På våren åkte vi med båt till Stockholm och på sommaren till Estland (där var vi i en vecka). På hösten flög vi (+mor-och farföräldrar) till Kanarieöarna.
Bästa köpet? 
En regntät overall åt barnet. Jag hade ingen aning om att den skulle behövas så mycket i år.
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Jag har flera gånger i år blivit riktigt glad. Vår vardag gör mig glad, min familj och vänner. När mitt barn skrattar, när min farbror hade plockat ett ämbar med blåbär åt mig, när mina föräldrar passar Smulan en stund så att vi kan fara ut och äta med min man på tumis. 
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? 
Nä, jag kommer inte på något.
Vad önskar du att du gjort mer?  
Att jag skulle ha börjat väggklättra lite tidigare och inte väntat till hösten.
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Nu kommer jag inte på något.
Favoritprogram på TV? 
Jag tittar inte på tvprogram. Men på Netflix har jag kollat igenom hela Downtown Abbey. 
Bästa boken du läste i år? 
Det blir svårt att välja en. Om jag måste välja en så är det kanske självbiografin om Astrid Lindgren som Jens Andersen skrivit.
Största musikaliska upptäckten? 
Ur våra högtalare kommer det mest med barnsånger nuförtiden.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare!
Vad spenderade du mest pengar på? 
Hemmet, försäkringar, mat.
Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Vi var på sommarstugan och åt jordgubbskaka (som min mamma bakat).
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Om alla krämpor och sjukdomar vi haft 2015 skulle ha uteblivit så skulle året har blivit snäppet bättre.
Vad fick dig att må bra?  
Familjen, baka, simma, springa, vänner, sol.
Vem saknade du? 
Min farbror och farmor.
De bästa nya människorna du träffade? 
Alla trevliga människor på jumppan och klubben.
Mest stolt över? 
Mitt barn (får man säga så?) :)
Högsta önskan just nu?
Att min familj och vänner skall ha de bra.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  
Nästa år skall jag börja jobba igen. Och jag hoppas verkligen att vi kommer att få en lika härlig vardag som vi nu har. Jag skall ha det som mål att inte stressa över småsaker och fokusera mera på roliga saker när vi är tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar