söndag 13 december 2015

Pyssel med tallkvistar

Jag skulle köpa en dörrkrans från Ekenäs julmarknad, men det blev inte av. Idag fixade jag en själv. Inte alls en lika fin, men den kostade heller inget.

Den ser lite rufsig ut!


Tallkvistarna var inte hemskt samarbetsvilliga.

Vi hade talko för några månader sedan och då kapades stora tallgrenar. Några grenar låg fortfarande kvar vid vägrenen så jag knipsade lite kvistar åt mig. 

Jag gjorde då kransen och sen klämde jag ner tallkvistar i krukorna utanför trappan.


Det blev genast lite mysigare!

Barnet gjorde också sitt första julpyssel någonsin.
Det blev granar av papper och en kott-tomte.


Det bästa med att göra detta fina jullandskap var limmet. Det var urkul att limma. 
Som tur gick det att tvätta bort från händer och kläder :)

En och en halv vecka kvar till julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar