torsdag 10 december 2015

Saker

Jag har nu redan en tid haft alla julklappar fixade, skönt!
I år blev det snäppet lättare när vi kom överens med Mannen och mina brorsor  + deras sambos att vi inte skaffar något åt varandra. 

Jag känner varje år större obehag för mängden grejer som långsamt samlas runt en. Då vill jag gärna ge något nyttigt åt mottagaren, eller något man kan använda bort. 

Mina fem gudbarn får alla likadana klappar som de kan använda bort och så försökte jag vara praktiskt när jag tänkte på mina föräldrar :) 


Jag var en sväng idag på mina föräldrars vind och tänkte få värsta ångestattacken :) Där om någonstans finns (onödiga) saker! 
Jag plockade bort mina gamla Barbie saker, bl.a. bil, kök, badrum och sängar. De var mina finaste ägodelar som jag ville spara. Nu känns de inte riktigt lika fina mera, märkte jag när jag tvättade dem. Hur jag än då älskade dessa saker så tänker jag nu på hur giftiga de kan vara och vill nog inte att mitt barn leker med över 25 år gammal plast (klick). 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar