lördag 12 december 2015

Skojigt program

Såhär juletider så finns det en risk att man fixar för mycket program åt sig. Så har det lite gått till för mig, men är det roligt program så klarar jag inte av att avboka.
Nu har jag nästan varje dag program ändra fram till jul.

I torsdags träffade jag mina kolleger hos en ex arbetskompis. Det var hur mysigt som helst fastän vädret var ruskigt! Jag gick till henne i mörkret och regnet. Jag tror nästan att det regnade vågrätt!

Igår bjöd vi på julgröt åt min guddotter och hennes familj. 


Jag lagade för första gången risgrynsgröt i ugnen och det tog förvånansvärt länge innan gröten blev till något. Sådär 2 timmar (hade räknat med 1,5 h).

Idag besökte vi Ekenäs julmarknad.
Du milde så mycket folk där fanns! Jag klarade inte riktigt av att koncentrera mig på produkterna utan irrade mest runt. Jag har lite svårt med stora folkmassor som rör sig trögt.


Vädret var helt okej, men nog skulle det höja på stämningen med lite snö på marken.

Svärföräldrarna var med oss till marknaden och åkte sedan iväg till Kuusamo för att fira jul där. Konstigt att nu två veckor i förväg redan utbyta paket och önska varandra god jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar