tisdag 15 december 2015

Klubbens julfest

Vi var idag på klubbens julfest med barnet.
Och kan ni tänka er vilket glädjetjut hon släppte när hon såg att klubbtanten hade plockat fram julgranen! Hon har inte än fått peta på julgran i år så nu fick hon beundra en på nära håll.
(Vi måste nog säkert skaffa en hem också!).


Jag borde ha kammat hennes hår ser jag nu.

Vi bakade mera syltkakor igår. En del gav vi åt klubbtanten och en del skall jag ge åt min kompis ikväll (tjejkväll och husesyn (hon har flyttat)).


Smulan tycker att det är roligast att kleta marmelad på kakorna.

Jag hade tid igår för att testa olika chokladsmaker. På kvällen före jag gick och la mig så funderade jag på hurdana kombinationer som skulle passa och nästa dag skaffade jag ingredienserna.

Det blev vitchoklad med pepparkaka och tranbär samt mörk choklad med apelsinskal och pepparkaka.


Båda blev goda! 

När jag har tid så skall jag experimentera lite till.
Man kan väl inte ha för mycket choklad hemma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar