torsdag 9 november 2017

Nallekyrka

Det har flyttat fyra stycken nallebjörnar in i vår kyrka och de ville hälsa på andra nallebjörnar som bor i samma kommun. 
Vilken kul idé tänkte jag när jag såg evenemanget på Facebook! 
Jag är inte så religiös av mig och besöker kyrkan väääldigt sällan, men Smulan har pratat många gånger om att hon skulle vilja titta in i kyrkan. 
Sagt och gjort, vi valde ut en nallebjörn och befann oss igår kl.18 i Kyrkslätt kyrka.


Vår nalle (köpte den från London när jag väntade Smulan) med en ljusröd fjäder.

Det var en riktigt mysig tillställning faktiskt! Alla barn hade med sig sina nallen och så sjöng vi med björnarna och dansade. Till slut för att lugna ner barnen så strök vi med fjädern på kinden och håret. 
Det var så avkopplande att Smulan tyckte att vi skulle gå och lägga oss genast efteråt (kl.18:40). Det är ju så mörkt redan så jag förstår henne bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar