söndag 26 november 2017

Veckoslutet

Jag var en sväng med Lillebror på vagnpromenad idag, via mina föräldrar. Mannen och Smulan var och klättra. Mamma min frågade vad gjorde igår.

Öööh, vad har vi gjort? Det slog helt tomt.
Hjärnan var lite trög idag. När jag gick hemåt så kom jag ihåg att vi hade ju gäster igår på eftermiddagen/kvällen. På morgonen var vi på lång vagnpromenad till butiken och smyckesbutiken hela gänget. Några födelsedagspresenter fixades.

Idag var vi på julmarknad och köpte bröd och fisk. Smulan red ett varv på en svart ponny. 
Vi glömde fråga vad den hette så vi kom överens att den heter Billy-Boy (som Bamses häst).

På julmarknaden träffade vi våra vänner som var på utfärd från Esbo.
Smulan fick sån julfeelis att vi behövde baka pepparkakor när vi kom hem.
Det kom så plötsligt så jag hade ingen deg redo. Men som tur har vi en butik bakom hörnet så vi provade på butikens pepparkaksdeg. Helt okej var den, fast verkligen inte lika god som släktens recept på Ronneby pepparkakor.


Vi gjorde en plåt med ytte-pytte-små pepparkakor. Ungefär tre små pepparkakor motsvarar en stor.

Jag satt upp julstjärnorna i fönstret igår så nu har vi mysbelysning. Dem plockar jag sedan ner till påsk :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar