fredag 24 november 2017

Tomtedörr

Jag snubblade i Pinterest på tomtedörrar. Klart att vi måste också ha en!
Jag pysslade under dagen när Lillebror sov en dörr av paff och igår kväll satt jag upp den.
Jag tänkte att jag säger ingenting om dörren utan låter Smulan hitta den.
Hon såg den genast när på morgonen när hon gick ner för trappan.


En liten paffstege som jag tejpade med jultejp. Kransen tovade jag.

Smulan blev jätte förtjust i dörren och har suttit och studerat den hela dagen.


Varför öppnar tomten inte dörren när jag knackar?
Han springer nog bara runt på natten.

Katten My är svag för mjuka saker så hon har redan en gång knyckt dörrkransen :D

Julen blir bara roligare för varje år när Smulan uppskattar allt.
Jag sade åt mamma idag att jag aldrig har haft en så bra flow i november. November brukar vara den långsammaste, mörkaste och tråkigaste månaden, men nu har den varit ganska kul faktiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar