onsdag 29 november 2017

Böcker del 2 juli- november

Jag har halvårsvis listat upp vilka böcker jag läst. Närmast åt mig själv som kom-ihåg.
Nu till jul tänkte jag ändå ta och ladda upp min lista en månad i förväg. Ifall någon behöver förslag på jullovsläsning.

Jag har läst många bra böcker mellan juli och november. Några riktiga pärlor!

* Kiirastuuli - Ilkka Remes 4/10.
* Manglade dukar och vikta servetter - Ewa Klingberg 7/10.
* Pieni elokuvateatteri Pariisissa - Nicolas Barreau 7/10.
* Och varje morgon blir vägen hem längre och längre - Fredrik Backman 8/10.
* Det förlorade barnet: Bok 4 - Elena Ferrante 8/10.
* Odottavan äidin käsikirja - flera författare 9/10.
* Täydellinen aviomies - Liane Moriarty 8/10.
* Vegetarianen - Han Kang 6/10.
* Carmine Streetin sokeat - Håkan Nesser 7/10.
* Yösyöttö - Eve Hietamies 8/10.
* Björnstad - Fredrik Backman 9/10.
* Lumikin on kuoltava - Nele Neuhaus 8/10.
* Vi mot er (fortsättning till Björnstad) - Fredrik Backman 10/10.
* Vad heter ångest på spanska - Michaela von Kügelgen 7/10.
* Paholaisen juna - Maija Salmi 5/10.
* Saker min son behöver veta om världen - Fredrik Backman 10/10.
* Paluu Rivertoniin - Kate Morton 8/10.
* Själarnas ö - Johanna Holmström 8/10.
* Mannen som sökte sin skugga (Millennium serien) - David Lagercrantz 9/10.
* Tuonen Korppi - Christian Rönnbacka 8/10.

En av mina absoluta favoriter var Fredrik Backman - Saker min son behöver veta om världen. Jag var alldeles såld efter första sidorna. Kanske för att jag lever småbarnsliv för tillfället. Jag ville genast dela med mig läsupplevelsen och skaffade boken åt min brors fru till födisen. Hoppas du gillar den lika mycket som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar