söndag 3 december 2017

Bebis 4 månader och programfyllt veckoslut

December!
Nu får man julfixa bäst man vill och det har vi gjort. 
Igår var vi till min moster och hälsade på fina släktingar. Vi hade massvis med saker med oss, och jag tror att vi hade nästan mera grejor med oss när vi for hem. Det är lite ovant ännu att resa med två barn, speciellt med en spuglare som behöver extra kläder åt sig och sin mamma. Om jag bara säger att extra uppsättningen kläder behövdes :D

Idag har vi varit till Hvitträsk och fått barnen fotograferade i Eliel Saarinens barns barnkammare. Rekvisitan var från början av 1900-talet och jag tror att det blev riktigt bra bilder. Båda barnen var samarbetsvilliga i alla fall.

På Hvitträsk snubblade vi över bekanta och blev och snarvla så länge att vi fick skyndsamt till guddotterns 10-års kalas. Smulan åt så mycket tårta att den knappast blir någon kvällsmat idag.

På tal om mat så har Lillebror börjat smaka på fast föda.
Potatis var inget vidare. Det körde vi med i en vecka och idag blandade jag i morot. Det smakade mycket godare.


Smulan knäppte denna bild av Lillebror.

Nytt för Lillebror är att han har börjat vakna 05-tiden och har olika läten för sig. Han är alltså inte ledsen, utan det låter mera som om han övar olika ljud. Typ GUUUU och DRRRRRR. Efter att ha jollrat i en timme så börjar han bli nervös av att ligga stilla så då måste vi nästan stiga upp. 
Han har en egen grej också som är super skoj. När han ligger på rygg sätter han armarna raka och trummar på sin mage så det låter. Han är jätte glad när han gör det och vi andra dansar i takt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar