söndag 17 december 2017

Pepparkakshus

Idag skall vi till mummi och vaari på jullunch.
Dit kommer också Mannens syster med sambo, Mannens gudfar och mina föräldrar.
Igår kom jag på att vi kunde göra pepparkakshus och ge dem åt syrran och gudfadern till julklapp.

Sagt och gjort, jag gräddade bitarna och Smulan dekorerade med godis.
Jag och Mannen byggde ihop husen.
Fast det ser ut som om Smulan skulle ha byggt ihop dem!
Åååh, du milde så de ser ut!
Vi skrattade så mycket att jag nästan kissade på mig och Mannen måste hänga med huvudet neråt för att få luft mellan skratt-attackerna. Husen ser alldeles förfärliga ut!
Jag tror att vi säger att Smulan har gjort dem från scratch ;)


Första huset har gröna kulor på taket (syrrans sambo ÄLSKAR gröna kulor). Men kulorna var tunga så en del av taket lossnade. Dessutom böjdes taket inåt pga tyngden.

Taket på det mellersta huset placerades alldeles snett. Inte alls mitt på huset!


Vi funderade på att det kunde bli ett bra garage mellan skratten. Om vi skulle hämta salta pinnar från butiken och bygga ett garage. Detta hus skall åt gudfadern.

Sista huset som ser nästan okej ut behåller vi själva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar