tisdag 12 december 2017

Joulupuu

Oj, vad vi har haft program! Precis varje dag i en veckas tid!
Idag har vi inget och det känns rätt så skönt, att bara vara hemma.

Mycket har jag fått undanstökat också. Alla julklappar är fixade, julkorten är skickade och ett rum är julstädat. Inte så noga med julstädningen, men golven tänkte jag moppa för det orkar jag normalt inte göra.

Med mina brorsor så kom vi överens som vanligt att vi inte ger presenter åt varandra till jul. Istället kan vi ge till ett gott ändamål något. Jag har bestämt mig (tack Liza för tipset) till vilken välgörenhet jag ger "mina brorsors" presenter. Det blev Joulupuu (klick) i år.

Joulupuu samlar in julklappar åt barn som antagligen skulle bli utan julklappar.


Man paketerar in presenten och för dem till närmaste insamlingsställe. Vi har flera i min hemkommun så det var lätt!
Man skriver på om det skall till pojke/flicka och vilken ålder. 

Jag köpte modellera och former och Snusmumrikens munharmonika. Könsneutrala klappar så de kan gå åt både pojke och flicka i åldern 3-6 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar