fredag 29 december 2017

År 2017

Jag har ibland fyllt i listor på hurdant året varit. 
Detta år kör jag med månader, en liten tillbakablick.

Januari: Min brorsdotter föds, Smulans kusin. Hon föddes lite tidigare än beräknat så när jag startade telefonen på morgonen och fick ena massa bebis-bilder så tog det en stund före jag förstod att hon var här :)

Februari: Vi bakar runebergstårtor med Liza och Smulan. Smulan undrar om Rune Berg kommer till kaffet på besök. Jag springer på skolningar på jobbet och jobbar övertid. På veckosluten besöker vi olika museer. Jag besöker Flamingo spa med min kompis och är borta övernatten (händer en gång i året, därav bör det nämnas ;) ).

Mars: Smulan fyller tre år och får en cykel till födelsedagspresent. Hon älskar sin cykel! Besöker Humorlandskampen, rådgivningen, tandläkare och bolagsstämma.

April: Pappas födelsedag. Brorsdottern har namngivningsfest. Utvecklingssamtal på dagis. På kryssning till Sverige, besöker Junibacken och Blåa porten. Vi firar vappen hos vänner och första maj hos oss.

Maj: Brorsan fyller år. Med Mannen ut och äta på tumis till Salutorget (efter detta har vi inte varit ute och äta på tumis). Besöker Högholmen. Ute och äta med jobbkompisarna. Firar morsdag.

Juni: Brorsan fyller år och flyttar utomlands. Mannens syster har färdigblivningsfest. Jag skriver check-listor för att kolla att vi har allt åt Lillebror. Rock the Beach med mina favoritbänd, Foo Fighters och Biffy Clyro. Jag orkade hoppa och dansa hela kvällen och natten trots att jag skulle föda om en månad. Mammaledigheten börjar och jag bjuder kollegerna på chokladmuffins och croissanter till frukost. Besöker Nådendal, Muminvärlden och spaet. Borgbacken och stugan. 

Juli: Vågar ännu också åka över till stugan. Testar graviditetsmassage, firar min födis och hälsar på vänner och släktingar. Lillebror föds på sjusovardagen. En vecka före beräknat. 

Augusti: Har massvis med besök. Alla vill lära känna Lillebror. Bröllopsdag (10 år). Besöker Tivoli med hela familjen. Första tumistid med Smulan sedan Lillebror föddes, vi gör käpphäst tillsammans. 

September: Planerar dop, träffar präst, beställer tårta osv. Mamma fyller år. Husbolagets renovering är klar och vi kan röra oss på gården igen som normalt.

Oktober: Mannen fyller år och samma dag är Lillebrors dop. Jag och Smulan åker till Kabelfabriken på konsert och har höstlov. Åker med familjen till Sverige tillsammans med mina föräldrar. 

November: Vardagsrummet renoveras. Firar farsdag. Bakar pepparkakor och säljer 28 lådor med kex via dagis. Det blev ett nytt rekord för oss.

December: Besöker julmarknader, går på kalas och julfest. Smulan är på bio för första gången. 

Största händelsen i år är förstås Lillebror "lillis" <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar