tisdag 19 december 2017

Julfest och julgran

Idag var vi på Smulans julfest till dagis.
Pyssel, gröt och glögg. Glada ungar, också Lillebror fastän det var hans sovtid just då.
Smulan pysslade på och Lillebror satt med stora tefatsögon och tittade på alla bilder och leksaker som hängde i taket och på väggarna. Smulan åt t.om. risgrynsgröt (som hon inte normalt gillar) då hennes goda kompis var med och åt.

Igår hämtade jag granen. Det har blivit av en tradition att jag hämtar hem vår julgran. Så bär jag den genom centrum hem :) Pappa och mamma var och hämtade hem en gran åt sig också.

Jag valde en med korta grenar så att den inte tar så mycket plats.


Smulan hängde upp all pynt i granen. När pyntet var slut så flyttade in i granen några mjukisdjur. Resten av kvällen rotade hon i lådor för att hitta mera grejer att hänga i granen.
Hos oss gäller då konceptet "more is more".

Kolla mellan fönstren, där hänger en amaryllis.
Jag fick den av min moster och jag har inte tidigare sett sådana. Förutom nu när jag har en så syns de lite här och där. Man kunde också hänga den upp o ner. Jag gillar den verkligen!


Snart slår den ut. 

Jag måste ta och sänka den lite så att jag ser bättre blomman.

Underbart med granen och stjärnorna som lyser upp i vintermörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar