måndag 25 mars 2019

Allt väl

Smulan återvände gladeligen till dagis idag.
Hon blev hemma i torsdags pga magknipet och det eländet fortsatte ännu hela lördagen så vi var till läkaren för att kolla upp.
Symptomen var inte som en normal magsjuka. Hon hade hård magknip så att hon låg ihopkurad och var ledsen. En gång spydde hon, det var natten mellan torsdag och fredag. Men sedan fortsatte magknipet.
Inget akut menade läkaren, men vi kommer tillbaka på blodprov om hon får feber osv. Antagligen hade hon trots allt fått en bakterie via dagis (där har det varit magsjuka i veckor redan). Den slog sedan snurr på magen.

Igår var hon pigg så vi åkte och hälsade på mummi och vaari.
Barnen blev med farföräldrarna en stund så var vi med Mannen på promenad på tumis (värt att nämna då det händer så sällan) :)

Vi var och kollade forsen.


Det brusade och forsade med en våldsam fart.

Jag hann nästan bli lite snurrig när jag stod på isiga kanten och tittade ner. Mäktigt!

Hemma kliar det i fingrarna och jag har lust att greja allt möjligt. Det kommer dagligen minst 5 ideér! Nu när snön smultit så har jag lust att fixa ute också så det blir dubbelt med to-dos.

Jag slog till och köpte två stora krukor och planterade vårblommor.


Narcisser, penseér och murgröna.

Eftersom det kan vara ganska mycket minusgrader ännu om nätterna så får jag säkert lov att kånka krukorna av och an i garaget :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar