tisdag 12 mars 2019

Snart 5 år

Min lilla underbara dotter fyller 5 år imorgon.
Så hon har väntat :) "Jag är inte fyra år mera" ropade hon igår, jo, sa jag, du är ännu i några dagar.

Eftersom hon vet vad hon vill och har önskemål så frågade jag rakt ut vad hon vill ha. 
Hon vill ha en likadan handväska som jag alltid bär. En liten med lång axelrem och dragkedja. 

Inte ville jag köpa åt henne en tråkig brun som jag har så jag beställde från nätet den sötaste jag kunde hitta. En som jag skulle ha älskat.


En ljusblå liten handväska med katter på.

Där skall hon ha sin Pippi-plånbok och lilla My läppomada hade hon tänkt sig. Ja, och några näsdukar, för det behövs ibland.

Förra året när hon fyllde 4 år var vi till SeaLife och hon gillade det verkligen. Så vi kom överens att vi åker dit i år igen, när hon fyller 5.

På dagis härjar magbåbbor så vi bestämde oss igår för att svänga tillbaka hem. Jag vill inte ta risken att hon insjuknar nu när vi har så mycket roligt på kommande denna vecka. 
Vi återvänder till dagis nästa vecka i stället och bjuder kompisarna på frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar