tisdag 5 mars 2019

Fastlagstisdag

Efter många soliga, fina dagar så vräkte det ner med snö under natten.
Jag undrar just om vi får gräva fram pulkan när vi skall till dagis.

Smulan hade på veckoslutet bara en tillfällig flunssa-fas så hon kunde gå på dagis igår. Fint så. 
Denna och nästa vecka har vi massor med program som snurrar runt Smulan så det är bra att hon (och alla andra) är i skick :)
Det är stort att fylla 5 år!

Fastlagstisdagen till ära borde jag säkert köpa en fastlagsbulle åt mig till teet. 
En med mandelmassa (sylt går också för all del).


Jag har nog redan fuskat och ätit fastlagsbullar, första redan i januari :) Brorsdottern hade beställt sådana till sitt 2-års kalas. Smart tjej!

Lillebror pratar glatt på och övar sig på nya ord. Det senaste orden han kan säga alldeles felfritt är "apa" och "Aina". Sig själv kallar han sig fortfarande "Ja-ja". Det är så roligt. Mjölk är "löllö, eller "lölk" och famnen är "buubi". Mofa blev "mumin" igår.

Han kopierar allt vad syster hans gör. Jag tror nästan att han är bättre på att leka än vad Smulan var i samma ålder för att han kopierar henne så aktivt. Då lär man sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar