lördag 23 mars 2019

Det går inte alltid som planerat

Det blev en lite annorlunda vecka än vad vi planerat.
Smulan fick magknip på onsdagkväll och blev hemma från dagis på torsdag.
Jag ville inte ta risken att det är någon magbåbba som besvärar henne.
Torsdag gick ända till halva dagen utan magknip och sedan fortsatte det igen. På natten spydde hon, eländes elände! Inte klarade vi av mars utan magsjuka denna gång heller.

Är man sjuk så är man sjuk. Tajmingen var kanske inte den bästa dock.
Vi skulle ha haft mummi och vaari hos oss på fredag och passa barnen. Vi skulle med Mannen ha farit på tumis ut och äta (har presentkort som går ut 30.3) och sedan övernatt på hotell. 

Jag skulle ha varit för första gången en natt utan Lillebror. 

Jag ringde runt hela morgonen och försökte fixa. Resultatet blev bra i alla fall trots små missöden. 
Gåvokortet till restaurangen förlängde de till sista april och barnvakterna tog hotellnatten (den fick vi inte mera pengarna tillbaks på när vi skulle annullera). 

Så mummi och vaari fick sova på fem stjärnors hotell i stället för att passa Smulan och Lillebror ;) Haha! Så kan det gå! De lovade att bjussa oss på hotell nästa gång.

Hur som helst så var gårdagen alldeles strålande. Riktigt vårväder!


Snön har smultit bra här hos oss och barnen och jag undersökte gården och bergen.


Smulan hittade åtta stycken nyckelpigor och så såg vi en citronfjäril. Nu redan!

Vi bakade semlor på batat och gröt som blivit över.


Härligt med vårväder! Nu blev jag sugen på att påskpynta och putsa upp cykeln :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar