onsdag 5 juni 2019

Blixt och dunder

Jag har sovit ganska bra på nätterna rätt så länge, men är det extra mycket oväsen så vaknar jag. 
Kanske jag sover extra djupt och mycket pga järnbrist? 

Vi hade ett vådligt oväder rakt ovanför oss några nätter sedan. Vilken smäll jag vaknade till! Blixt, brak och dunder. Hela sovrummet blev vitt. 
Smulan som sover bäst av oss allihop vaknade också till den smällen. Barnen blev inte rädda som tur, det gick snabbt att lugna ner dem och återgå till drömmarnas värld. 

Mannen har gått och fått någon sommarflunssa och är täppt i näsan och hängig. Då snarkar han alldeles förfärligt. Jag vaknade av att jag trodde att någon sköt fyrverkeripjäser mitt i natten. Jag var helt yr och undrade vem som håller på med såna dumheter. När tankarna mina klarnade så insåg jag att oväsendet kom från Mannen :D Nu harmar det att jag inte spelade in det, han tror nämligen inte på mig att han låter förfärligt högt när han sover!

Som tur snarkar han bara i undantagsfall.

Något som inte alls har med sovandet att göra är mitt loppisfynd. Jag köpte det redan en tid sedan, men har inte visat upp det.


Ett hängande fågelbad.

Jag har ingen aning om vad kopparkärlet ursprungligen skall vara till för. 

Ett fågelbad har jag länge funderat på, men inte hittat något bra än. Jag har ingen aning om fåglar gillar hängande bad, men jag ger dem denna sommaren en chans att bekanta sig med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar