söndag 9 juni 2019

Igge pigge

En liten söt varelse rör sig på vår gård, en igelkott!
Katten Mårran var den första att lägga märke till den. Mårran som är hur cool som helst när hundar och andra djur hälsar på var rufsig som en spretig tandborste. Han hade säkert nosat lite på igelkotten och inte förstått att taggarna är vassa. 

Lilla igelkotten snurrade sig till en boll och när vi backade bort så tossade den iväg.

Jag sprang in och hämtade lite kattmat åt den.


Den mumsade i sig allting och slickade fatet rent.


När den ätit fortsatten den färden över till grannen.

Han blev så glad över igelkotten så han gick in och Googlade hurdant vinterbo en igelkott skulle behöva. 

Här skall vi få den att trivas.

Annat vi gjort denna vecka förutom beundrat igelkotten är att vi har varit på 7-års kalas och ätit godsaker. Vi har hängt en del hemma (vid poolen naturligtvis) och nu är barnen en sväng över till mummis och vaaris sommarstuga. Jag passade på då och var till frissan, det var 8 månader sedan sist! 
Det var så skönt att jag tänkte somna när jag fick mitt hår tvättat och masserat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar