söndag 23 juni 2019

Midsommar på stugan

Vi kom idag hem från sommarstugan, men katten Mårran stannade kvar. 
Skönt för honom! Han har nog kompisar där så ensam lämnade vi honom inte kvar.


Fotot taget av pappa.


I fredags åkte vi ut med båten och sen har vi praktiskt taget varit utomhus hela veckoslutet.
Vilket fantastiskt väder, inte alls "typiskt midsommar". Vinterrockarna behövdes inte plockas fram till kvällarna.

Barnen har, speciellt Smulan varit i havet och bastun så fort de fått chansen.


Smulan går ut till stora stenen och simmar in mot stranden. Lillebror simmade lite nu och då med kläderna på och jag tog min första simtur för i år. Jag simmade traditionellt halvvägs runt holmen och vände om tillbaka (man kan inte simma runt hela vägen, pga för lite vatten i mitten av rutten). 


Barnen har lekt i lekstugan, sandlådan, stranden och gungat.


Mamma och pappa har fixat världens skönaste gunga till stugan. Jag skulle ha kunnat sitta i den hela dagen lång. Den är köpt på torget så jag måste hålla ögonen öppna i fortsättningen och jag skulle få en skaffat hem också.

Smulan har tagit över mina bröders gamla rum på stugan. Mamma har målat om och tagit i bruk gamla och nya tyger.


Smulan dekorerade ivrigt om det i sin stil och trivdes där långa tider för sig själv. Gamla Bamse tidningar från 80-, och 90-talet har vi också läst igenom.

God mat, fint väder, trevlig sällskap.
En toppen bra midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar