onsdag 19 juni 2019

Mårran har åkt på semester

Idag och imorgon kvar, sen blir det sommarlov.
Smulan känner av det, att det är bara två dagisdagar kvar och sen blir det långledigt. Hon har haft jätte skyndsamt dit att leka. Lite ledsamt fick hon också i förväg och tänkte att hon skulle skriva ett brev åt alla barn :) 

Katten Mårran, han började sin semester idag och åkte ut med mina föräldrar till sommarstugan. Han har inte tidigare varit där utan oss, men jag vet att han gillar det. Kanske inte så mycket bil-, och båtresan, men livet på holmen gillar han.


Här ligger han och sover med mjukisar.

Jag ser också framemot att vara med hela familjen på sommaren. Jag blev så glad igår när jag fick mina resultat från blodprovet. I maj var jag på blodprov (klick) och nu 1,5 månader senare på uppföljning.

I maj ramlade jag nästan av stolen när jag läste mina värden. Hemoglobinet var 105 och ferritinet 4. Referensintervallen på hemoglobin (kvinnor) är 117-155 och ferritin (kvinnor) 10-150. Så jag låg på "rött" med båda.

Med darrande hand kollade jag resultatet igår och fick pusta ut. Hemoglobinet är nu 127 och ferritinet 10.6. Järntillägget och maten jag ätit har haft en inverkan. Då fortsätter jag ännu ett tag och ser till att det inte blir så risigt igen.

Själv kan jag inte säga om jag känner mig så mycket annorlunda. Kanske jag är piggare :) Dåliga värden fick jag under en längre tid och bättre värden fick jag inte över en natt heller. När jag frågade Mannen (som för övrigt tyckte att jag var blek och trött i maj och skickade mig på test) så ropade han JO! Du har inte mera stora påsar under ögonen och lägger dig inte kl.20.30  mer, han ser en piggare fru :) Bra att höra och bra att han har koll på mig när jag själv inte tycks ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar