onsdag 8 maj 2019

Mera järn!

Vilken överraskning jag fick igår!
Ingen trevlig sådan, men det går hoppeligen att åtgärda.

Min man har tyckt en längre tid att jag sett blek och trött ut och tjatade på att jag skulle fara på blodprov för att kolla värdena. 

Jag tänkte att VEM är inte trött, småbarn, vår, gatudamm osv. Men jag gav efter och tog en test. Igår fick jag veta att mina blodvärden är klena och saknar järn. Jag tror inte att jag någonsin har haft så lågt hemoglobin som jag nu har. Min kära brorsfru var som stöd och tolkade resultatet åt mig och i korthet så har jag järnanemi. 

Nu är det bara att försöka få upp det och kolla upp senare att det lyckats. Så min man hade rätt, allt var inte som det skulle. Han tyckte helt enkelt att det var så konstigt att jag fortfarande såg trött ut fastän Lillebror har sovit hur länge som helst hela nätter.

Det "roliga" med det hela är att jag tycker att jag har känt mig detta år extra stark! Jag har aldrig gått i så mycket backar med vagn som jag nu gör när vi bor här uppe, boxats regelbundet och grävt, släpat, kapat och flyttat på stora saker i trädgården. Dessutom har jag klarat mig ganska bra undan alla flunssor som omgivningen drabbats av.

Som tur var de andra resultaten i blodprovet bra. Jag har t.ex. aldrig haft så bra kolesterolvärden som jag nu har. 

Kanske jag skulle ta och plocka en hög med nässlor och steka plättar åt mig :)


Hade ingen bild på nässlor så mina fina blommor i stenen får vara här i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar