onsdag 22 maj 2019

Att fylla år

Min kompis fyllde 40 år igår, hurra!
Så knasigt hur tiden går fort när vänner börjar fylla 40 :)


Jag har alltid gillat att min födelsedag! Mitt i sommaren med jordgubbar, sol och grädde, med familjen.

Det finns människor som inte alls gillar att fylla år.  Som min biologilärare i högstadiet. Han var nedstämd en morgon och berättade att han "fyller 30 år idag och nu kommer livet att bara gå neråt". Kroppen blir sämre osv. Jag minns det fortfarande idag, hur jag inte alls förstod honom. 

Herregud, det är ett privilegium att fylla år, det betyder att du lever! Den dagen du inte mera fyller år så är du död. 

Mina tankar började några månader sedan snurra mycket runt livet och döden när min klasskompis dog knall och fall. Mitt i livet i åldern av nyss fyllda 38. 

Hur viktigt det är att njuta av alla stunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar