tisdag 14 maj 2019

DIY utebänk

Området bakom garaget vårt var en avstjälpningsplats när vi tog över stället.
Kirskål i miljoner, brädor, rör, jaa...allt skräp man kan tänka sig.

Nu när vi piffar upp det och gör om det till ett trevligt ställe för hela familjen så vill man ju gärna slå ner sig och kolla på allt som växer.
En bänk behövs för detta ändamål. 

Jag hittade vår gamla hatthylla när jag städade garaget och tänkte att trots sin konstiga form så kunde det bli en bra bänk. Om jag bara ställer lite murplattor under den så att den blir i bra höjd.


Vi skissade upp med Smulan hur vi vill ha det. 

Sedan var det bara att ta i penseln och måla på lite färg.


Det blev väldigt färgglatt.
Smulan ritade till höger Lillebror, sig själv, Mannen och mig. Och förstås en glad sol!

Nu skall jag bara lacka ytan och sedan ställer vi ut den när vi fått marken jämn. 
Denna är lätt att plocka in till vintern då det bara är en skiva :)

2 kommentarer:

  1. Snart skulle man villa inspektera er gårdsplan...oj så mycket ni(du) har grejat och putsat. Du måste fota massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall försöka komma ihåg :) Allt är lite halvfärdigt när jag gör lite här och där grejer ;)

      Radera