fredag 10 maj 2019

Fredag

Idag är vi hela dagen på tremanhand med barnen. Mannen är på vårfest och både mor-, och farföräldrar är på vift.

Vi har sprungit och fixat allt möjligt på morgonen, men jag tänkte att vi tar det lugnt i eftermiddag. Passet åt Smulan fick vi bl.a. åtgärdat idag.
Lillebror fick en dunderförkylning i onsdags, stackarn. Jag var lite rädd för det, men nu får vi bara hålla tummarna att han inte får hosta och annat som kan komma på köpet. Om han skulle klara sig med snorig nos.


Detta är en av hans favorit lekar. Att sitta vid bordet och köra med bilarna i parkeringshallen.


Smulan med snurr på kjolen.

Igår hann jag med lite trädgårdsgrejer och kapade kvistar och körde dem mindre.
Jag har sågat överraskande mycket träd och kvistar, mest rönn.
Det blev 4 Ikea kassar med träflisor och jag har fortfarande kvar att köra mindre.

Det doftar så gott med färsk rönn i små bitar, jag tycker att det doftar mandelmassa.

Idag föddes barnens småkusin så det är en speciell fredag, välkommen lilltösen! Väntar på att få träffa dig i sommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar