torsdag 16 maj 2019

Syrén

Jag minns ärligt talat inte när jag senast skulle ha stickat ett par sockor. 
Om jag skulle slänga ut något så skulle jag säga 2 år sedan när Smulan inte hade en endaste en yllesocka som passade på henne.

Men...när vi gick igenom matbutiken såg jag ett alldeles underbart garnnystan som fick åka hem med mig. Tänk syrén, olika lila nyanser, klargrön och lite mörkare grön.


En socka färdig och den andra på gång. Dessa blir mina sommarsockor.

Å ljuvliga syrén! En sådan skulle jag bra gärna vilja ha också som buske i trädgården <3

För den som inte vet så älskar jag yllesockor och jag har delat in dem i olika kategorier.
Det finns vardagssockor, trädgårdssockor, fin-sockor och stövelsockor.

Min kusin gav mig senast när vi sågs vita sockor i vackert mönster, de fick bli i kategorin fin-sockor :)

Strumpor och sockor sliter jag ut med vådlig fart. Kanske det beror på sättet jag går och golvmaterialet. På 6 månader jag har haft sönder 3 par yllesockor och 4 par strumpor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar