söndag 19 maj 2019

För mig själv

Mannen föreslog att han skulle skjutsa barnen till farföräldrarnas stuga för en dag så får jag en egen dag här hemma. Och han hade förstås en baktanke; han for och klättra nära sina föräldrars stuga.
Passar mig prima!

Har man en hel dag för sig själv hemma (händer ytterst sällan) så behöver man inte prioritera, man hinner göra allt! 

Jag behövde inte välja mellan städa garaget och virka blommor, jag gjorde båda.

Dagen har varit ljuvlig och jag vet att barnen har haft super skoj, jag har fått bilder med jämna mellanrum :) Jag började med att läsa tidningen, alldeles i lugn och ro för att sedan kavla upp ärmarna och städa garaget utanför och inuti. 
Jag var ute och gå med min väninna i 2 timmar och sedan stickade jag syrén sockor (klick) åt Smulan också samt blommor till min trädgårdshatt.

Hatten är inte åt mig, den gjorde jag åt min trädgård...av hönsnät, papper och garn.
Det var svårt att fota den, men kanske ni får ett begrepp.


Blommorna har jag virkat av garnet som blev över efter sockorna.

Nytt för i år så planterade jag klematis i kruka. Får se vad den tycker om det.


Trädgårdshatten är också på detta foto ifall ni skulle få en bättre bild av den. 

Jag har som tanke att göra det mysigt med perenner i krukor. Hoppeligen skulle jag få ner dem i jorden i höst när jag grävt snygga ställen för dem. Det är ett enormt jobb då det finns så mycket sten och rötter att jag lämnar det till sist på min to-do-list.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar