söndag 26 maj 2019

Regn, sol, krokodiler och katter

Vilken vecka vi haft, det känns som om vi haft två veckor inklämt i en :)
Solig början av veckan och regning slutet av den. Bra så, naturen behöver en rejäl dusch!


På vecka har vi igen planterat en hel del. Denna gång i krukor, men eftersom ytan på vår gård är större än den gamla så "försvinner" allt. Jag känner att det behövs ännu mer växter för att det skall se mysigt och lummigt ut.

På bilden ovan vattnar Lillebror ogräset jag plockat i ämbaret. 

Vi har varit på dagiset grillfest och lyssnat på Arne Alligator och imorgon skall vi ha Smulans vårfest på dagis. Det blir picnic i skogen nära dagiset.

Mannen har varit på resa och samma kväll rymde katten Mårran. Åh, det var panik hemma hos oss när jag märkte att dörren vad öppen. Smulan grät hysteriskt och tänkte att nu har katten blivit under bilen. Klockan var så mycket att jag inte ides ta barnen ut för att leta reda på honom, men mommo och mofa kunde ställa upp. En stund letade jag, men måste sedan sätta barnen i säng. När morföräldrarna skulle åka hem såg de att han satt på andra sidan vägen och såg lite vilsen ut. Jag rusade dit och plockade in honom. Puh, så skönt så behövde jag inte sova lätt och försöka lyssna om han skulle vilja in och skrapar på dörren.

Igår hittade vi sommarskor åt Smulan. Det känns lite tossigt att varje år behöva köpa nya skor då hon växer så snabbt nu. Dessutom är det en ålder där det slits väldigt mycket så hon skulle kanske ändå behöva nya skor. 
Jag skulle inget ha, men jag kunde inte motstå strandväskan på Claes Ohlson!


En retroväska! Det väckte så mycket minnen att jag bara "måste" köpa den! Min farmor gav åt mig på sommaren en sådan med leksaker i. Den var så fin och praktisk. All sand rinner ju ut och den blir inte blöt när man har sin våta handduk i den.

Jag hade som plan att plantera blommor i den, sådan som skulle välla ut ur den. Men nej, Smulan sa att den blir ingen blomväska, hon skall ha den. 
Så blev det, kanske denna blir hennes barndomsminne. En väska hon transporterade sina sommargrejs i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar