fredag 3 maj 2019

Aktiv fredag

Vilken rolig dag vi haft!

Vi startade hemifrån redan kl.9 och styrde mot Flamingo vattenpark. Ingen av oss har varit där tidigare så vi passade på denna kalla dag (det SNÖADE imorse!).  Som bonus får barn under 10 år komma in gratis till vattenparken med plussa-kortet så vi betalade bara för oss vuxna.

Vi plaskade på i 1,5 timme, nästan för oss själva. Det var väldigt lite folk där en fredag morgon. Super duper lyxigt. Det var ett väldigt roligt ställe för båda barnen då det fanns en plaskpool där Lillebror kunde gå runt och rutscha i en mini-rutschkana. 

Efter att vi ätit åkte vi tillbaka hem. 

Mamma och pappa hämtade åt oss två bärbuskar (röda vinbär och krusbär) samt två rabarberplantor.

Jag skickade iväg Mannen och barnen för att klättra och grävde runt bakom garaget i flera timmar.

Jag grävde ner alla plantor, fixade stenar och marktyg samt sågade massor med grenar bort av rönnen.


Jag skall fixa mera marktyg runt odlingslådan och hälla på grus så att det blir snyggt.
Mycket har jag gjort så det känns som om det jobbigaste är avklarat, nu är det bara finslipning. Ena Siisti Piha säcken är full med kirskål blad och rötter (ett av det jobbigaste med projektet)! 

En sväng till loppis hann vi också med denna vecka. Bästa fyndet var en sommarklänning åt Smulan för några euro.


Den är jätte fin! Hon tycker själv att det är Disneys Rapunzels klänning så hon har lekt Disney prinsessa i några dagar.
Jag fick som uppgift att fläta av garn en jätte lång fläta som släpar längs med marken när hon går. 

En toppendag på alla sätt och vis. Dessutom är denna dag lite extra fin då min lillebror fyller år!
Hurra för honom <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar