lördag 1 juni 2019

Stenar, stenar, stenar

Idag har jag jobbat en hel del utomhus. Mest vid grillen där förra ägarna hade allt sitt skräp (klick) :)
Jag har putsat upp stället och sopat fram de vackra stora stenarna. Bland dem har jag planterat ganska mycket olika sorters växter. Får att lite se vad som trivs. Hoppeligen allihop!


Förgätmigej, ormöga, vintergröna, silverarv, tretandsfingerört (Nuuk), nävor, blåklint och turkisk julros.

Idag grävde jag en grop för en rhododendron. Bara för att kolla att berget inte kommer emot så gjorde jag det före jag hämtade växten.


En liten grop och en hel massa sten. Jag fyllde tre ämbar med sten och bredvid ena ämbaret ser ni en hög med lite större sten. Stenrik jord :D


Jag valde en inhemsk rhododendron som heter Axel Tigerstedt.  Den borde tåla vintern bra och växer sig inte så jätte stor, max 1,5 meter. Ljusrosa blommor som ändrar färgen till vit.
Rhododendron tycker om att ha en marktäckande växt eller bark under sig har jag förstått så jag planterade vintergröna runt den. 


Utsikten från grillplatsen ser tusen gånger bättre ut nu när det inte finns skräp där, bara trevliga små blommor lite här och där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar