måndag 26 augusti 2019

Äppel, blåbär, smultron och kusin

Idag hade jag min kusin på besök, för första gången i detta hem. Huh, vad hemskt att tiden gått så fort, det betyder att vi nästan inte setts på ett år! 
Fint att det korrigerades och vi skall försöka ses lite oftare :)

Dagen till ära bakade jag en äppelkaka som blev såpass bra att det behöver skrivas upp här, för framtida bak.


Äppelkakan ligger på det lila fatet.

Receptet hittade jag här (klick).
Jag gjorde nästan som man skall göra enligt receptet, men använde 1 dl mindre socker och istället för vanlig kvarg så använde jag två burkar med citronkvarg. 

En solig och varm dag som vi spenderat utomhus.

Vi hittade också vårt mellanmål på gården med Lillebror. Vi plockade buskblåbär, smultron och äpplen.


Detta kommer jag att drömma om i vinter. Allt gott som växer runt knuten. Söta bär och smaskiga saftiga äpplen.

Jag trodde att vi skulle få massvis med äpplen i år, men jag hade fel. Det ramlade ner massor med små råa äpplen och sen är många maskätna. Dagligen äter vi alla varsitt äpple och jag skall nog passa på att baka något gott av de skruttigare versionerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar